Aangifte overlijden (uitvaartondernemers)
Werkwijze
Voor het doen van online aangifte heeft u de volgende gegevens nodig:
- De A-verklaring digitaal, zodat u deze kunt toevoegen
- Burgerservicenummer van de overledene
- Geboortedatum en achternaam van de overledene
Om online af te kunnen afrekenen, maken wij gebruik van iDEAL. Dezelfde dag nog ontvangt u via e-mail het uittreksel en het verlof tot begraven/cremeren. Het uittreksel ontvangt u ook per post.
Versturen
De originele A-verklaring hoeft u niet in te leveren. Deze verklaring vernietigt u op zorgvuldige wijze. De B-envelop stuurt u zo snel mogelijk op naar:
CBS
Sector SQS t.a.v. Doodsoorzakenstatistiek
Henri Faasdreef 312
2492 JP Den Haag
Het is belangrijk dat u het nummer van de akte van overlijden in het daarvoor bestemde vak op de B-envelop noteert. Daarnaast vult u ook de gemeentecode in op de voorkant, dat is: 0281.
Het is ook mogelijk om de B-envelop in te leveren op het Stadhuis in Tiel. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken.
Eerste keer online aangifte
Om online aangifte te kunnen doen heeft u een E-herkenningsmiddel nodig met een minimaal betrouwbaarheidsniveau van 2+. Voor meer informatie over e-herkenning kunt u terecht op www.eherkenning.nl.
Om een aangifte te kunnen doen is het nodig dat u bij ons bekend bent. Doet u voor de eerste keer aangifte van overlijden voor uw organisatie neem dan contact op met de gemeente via burgerzaken@tiel.nl.
De volgende gegevens zijn dan nodig om ervoor te zorgen dat u online aangifte kunt doen:
- Kopie van uw ID-bewijs
- Uw burgerservicenummer
- Nummer van de Kamer van Koophandel met de juiste organisatienaam
- Uw e-mailadres en telefoonnummer.