Digitale bezoekersregeling, centrum (voorheen kraskaarten)

Woont u in een gebied waar betaald parkeren of vergunningparkeren geldt? Dan kunt u met de digitale bezoekersregeling uw bezoek tegen een lager tarief laten parkeren. U koopt vooraf parkeertegoed in. Als er bezoek komt, meldt u het kenteken van uw bezoek aan en af via mijn.2park.nl. De kosten worden van uw tegoed gehaald. 

Maximaal aantal parkeeruren

Als bewoner van het centrum krijgt u maximaal 240 parkeeruren per jaar. Uw bezoek kan hiermee tegen een lager tarief parkeren. Het tarief is € 0,15 per uur. U kunt maximaal 5 voertuigen tegelijkertijd aanmelden. Een parkeeractie kunt u alleen starten als u beschikt over tegoed in 2Park.

Waar mag uw bezoek parkeren?

Uw bezoek mag parkeren op de:

  • Poort van Santwyck
  • parkeerterrein Het Taluud of
  • parkeergarage Westluidense Poort.

Aanmelden e-loket

Om gebruik te kunnen maken van 2Park, de digitale bezoekersregeling, is het nodig dat u zich eerst aanmeldt op het e-loket Parkeren. Daarin kunt u aangeven dat u gebruik wilt maken van de digitale bezoekersregeling. Deze stap is nodig, omdat u uw e-mailadres eerst moet registreren voor u gebruik kunt maken van de digitale bezoekersregeling. Vanuit het e-loket krijgt u dan een e-mail met de gegevens om in te loggen op 2Park.

Aanmelden op het e-loket kan via de link www.tiel.nl/parkeerloket. Met uw DigiD kunt u hier inloggen. Wanneer u bent ingelogd op het e-loket, gaat u naar “aanvraagbare producten”. Daar klikt u op “bezoekersregeling.” U ontvangt nu een mail in uw mailbox. Klik op de link om een account aan te maken bij 2Park.

Hoe meld ik bezoek aan?

Voor het gebruik van de 2Park app heeft u een 2Park account nodig. Wanneer u inlogt kunt u uw bezoek aanmelden via een nieuwe parkeeractie. Voer het kenteken in van uw bezoeker en vermeld de starttijd en eventueel de eindtijd. Wanneer een parkeeractie niet door u wordt beëindigd zal de parkeeractie automatisch aan het eind van de dag worden gestopt.

Een vaste bezoeker machtigen

Krijgt u vaak bezoek van dezelfde vriend of familielid? Dan kan het handig zijn om deze persoon te machtigen. Een bepaald bedrag van uw tegoed wordt dan gereserveerd voor parkeeracties van de persoon die u machtigt. Als u bent ingelogd via mijn.2park.nl, werkt dat als volgt:

  • Ga naar “menu” in uw 2 Park account
  • Klik vervolgens op “machtiging(en)” en ga naar “nieuwe machtiging”.
  • Voer het e-mailadres in van de persoon die u wilt machtigen en kies het bedrag waar u deze persoon voor machtigt. Zorg ervoor dat er voldoende saldo op uw account staat!
  • De persoon die u heeft gemachtigd ontvangt een link op het opgegeven e-mailadres. Met deze link kan een 2Park account worden aangemaakt.

Tegoed opwaarderen

Zonder tegoed in 2Park kunt u geen parkeeractie starten. Het is daarom noodzakelijk dat u eerst u tegoed opwaardeert. Het opwaarderen in de app gaat met iDeal. Dit doet u als volgt:

  • Ga naar menu.
  • Klik op “opwaarderen”.
  • Kies het bedrag en klik op “betaal”.
  • U kunt nu betalen via iDeal.

Beschikt u niet over internetbankieren? Neem dan contact met ons op via het algemene telefoonnummer: (0344) 637 111 of stuur een mail naar parkeervergunning@tiel.nl.

Heeft u geen computer of internet? Misschien is er iemand in uw omgeving die wel internet heeft en u kan helpen. Als dit niet mogelijk is kunt u gebruik maken van de telefonische bezoekersregeling. Wilt u hier gebruik van maken? Maak dan een afspraak om langs te komen op het stadhuis.