Digitale bezoekersregeling parkeren

19 Feb 2021
De bezoekerskraskaarten gaan verdwijnen. Deze kaarten worden gebruikt door inwoners van het gebied waar geparkeerd wordt met een parkeervergunning. Hiervoor in de plaats komt een digitale bezoekersregeling.

Vanaf 1 maart kunnen inwoners van dit gebied het kenteken van hun bezoek aanmelden via de website van 2park. De huidige kraskaarten kunnen nog tot 1 september gebruikt worden.

Niet digitaal?

Voor degene die geen beschikking heeft tot internet, of om wat voor reden dan ook, niet kan of wil meedoen met de digitale bezoekersregeling is er de mogelijkheid om bezoek telefonisch aan te melden. Inwoners die hier gebruik van willen maken kunnen telefonisch een afspraak maken.

Daadwerkelijke tijd

Het belangrijkste verschil tussen de digitale regeling en de kraskaart is dat inwoners alleen nog betalen voor de tijd die er daadwerkelijk is geparkeerd. Een uurtje koffiedrinken kost dan geen volledige kraskaart meer, maar alleen het uurtje dat is geparkeerd.

Aan- en afmelden

Het aan- en afmelden in de app werkt zeer eenvoudig. Het kenteken invoeren en drukken op aanmelden. Het is bij het aanmelden ook mogelijk om aan te geven op welk tijdstip het bezoek afgemeld moet worden. Voor degene die vaak dezelfde mensen op visite krijgt, is het mogelijk om deze als favoriet op te slaan. Zo kunnen ze snel worden teruggevonden en hoeft niet steeds om het kenteken te worden gevraagd.

Machtigen

Het is ook mogelijk om iemand anders te machtigen. Deze persoon kan zichzelf dan aan- en afmelden. Dit kan worden geregeld via 2park. Voor een bepaald bedrag kunnen zij dan zelf parkeren. Handig als u vaak hetzelfde bezoek krijgt? Maar ook handig als er iemand langskomt, terwijl u niet thuis bent.  

Meer informatie

De inwoners in het gebied hebben een brief en een flyer ontvangen, waarin precies staat uitgelegd hoe het in zijn werk gaat. Wie er onverhoopt toch niet uitkomt, kan altijd contact opnemen met de gemeente, via 0344 – 637 111 of parkeervergunning@tiel.nl.