Cliëntenraad Participatiewet

De Cliëntenraad Participatiewet Tiel geeft adviezen aan het college van burgemeester en wethouders over de uitvoering van de Participatiewet. Minstens de helft van het aantal leden heeft een bijstandsuitkering. De leden worden benoemd voor een periode van vier jaar.

Wat doet de Cliëntenraad Participatie?

De adviesraad Participatiewet Tiel geeft advies aan de gemeente over onderwerpen  waar inwoners van Tiel in de Participatiewet mee te maken hebben, bijvoorbeeld armoede, sociale voorzieningen en sociale (lokale) ontwikkelingen. We kijken en luisteren naar mensen die hiermee te maken hebben om goede adviezen te geven. We komen maandelijks bij elkaar. Daarbij is een ambtenaar van de gemeente aanwezig, die doorgeeft wat wij vinden. 

Lid van de Cliëntenraad Werkzaak

Bijstandsuitkeringen worden gegeven door Werkzaak Rivierenland. Ook die heeft een cliëntenraad. Twee leden van de Tielse cliëntenraad praten mee over de adviezen aan het bestuur.

Contact opnemen

Heeft u ideeën of zorgen over de uitvoering van de Participatiewet of over het beleid voor mensen met een laag inkomen? Neem dan vooral contact met ons op. Dat kan door te mailen met  clientenraadpwtiel@gmail.com.

Voor persoonlijke kwesties kunt u contact opnemen met Sociale Poortexterne-link-icoon op telefoonnumer:  0344 - 637 220.

Lid worden

Op dit moment nemen we geen nieuwe leden aan, maar na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2026 misschien wel.