Excellente Dienstverlening
Aanpak en streefplanning
De opgave Excellente Dienstverlening bestaat uit twee delen. Eerst is een visie gemaakt, daarna start het uitvoeringsprogramma. In de visie staat welke aspecten van onze dienstverlening we willen verbeteren. De visie geeft richting aan het uitvoeringsprogramma.
De gemeenteraad neemt op 16 oktober een besluit over deze visie. Daarna gaan we aan de slag met verbeteringen via een uitvoeringsprogramma. Dingen die we nu al kunnen verbeteren, pakken we nu direct op. Zie de figuur hieronder voor onze aanpak en planning.
Inwonersonderzoek en -bijeenkomst
In april-mei 2024 stuurden wij een vragenlijst naar 5000 inwoners. Ruim 700 inwoners vulden deze in. Zo weten we wat zij van onze dienstverlening vinden en welke verbeteringen ze willen. Onderzoeksbureau Verian voerde dit onderzoek uit. Tijdens de inwonersbijeenkomst van 27 juni bespraken we de resultaten en kregen we input voor mogelijke verbeteringen. Deze input gebruiken we voor de visie.